Reims zien en dan "sterven" - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Reims zien en dan "sterven" - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Reims zien en dan "sterven"

Door: Antonio solo ( Ton van Mierlo)

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

31 Augustus 2015 | Frankrijk, Reims

Antonio-solo
Helmond – Bordeaux
28 aug t/m 12 sept 2015

maandag 31 augustus 15

van Proviseux naar, Reims

gefietst: 35km totaal gefietst : 391km

Reims zien en dan “sterven”:


Deze titel slaat nu wel op mij. Ik heb besloten de handdoek in de ring te gooien. Ik heb de afgelopen dagen te veel van me gevergd om nu verder te fietsen.
Ik heb even rust nodig om te herstellen van 2 zware dagen fietsen. De combinatie van weinig tot geen nachtrust bij de Franstalige Belgen op de camping en de brandende zon van gisteren en vandaag hebben mijn doen besluiten dat dit nu even geen vakantie is.

Toen ik vanmorgen op de fiets zat, van mijn bijzonder leuke onderkomen merkte ik dat het me kreun koste om de trappers rond te krijgen. Op een redelijk vlakke weg kreeg ik de snelheid niet boven de 14km/u. Mijn benen en zeker mijn kuiten voelen zwaar als lood. En elke inspanning op de pedalen is te veel

Ik heb gekeken naar de huidige route, daar zijn geen mogelijkheden om deze per dag in te korten met aankomst op een camping. Tevens staan er nu nog 2 etappes van ruim 120p/d en de resterende op 95km,wat mij op dit moment te veel is. Of ik zou op de bonnenfooi moeten gaan rijden en na 75 a 80km een onderkomen zoeken?
Echter daar ontbreekt het mij nu de puf voor.

Ik heb getracht me te her pakken, door even uit de brandende zon een koffie en een cola te drinken. Hierdoor kreeg ik weer een helderde beeld. Maar ik moest wel concluderen dat de inspanning van de afgelopen dagen mijn even te veel was. Na overleg met Margot besloten om geen extra rustdag te pakken maar trachten de trein naar Nederland te pakken.

Helaas, geen trein, waar ook plek is voor mijn fiets, naar Nederland. Ook morgen niet. Dan komt het idee om mij in Reims op te halen met de auto?
Zowel Margot als mijn broer Jos geraadpleegd. Beide moesten even nadenken hoe dit vorm te geven.
Even later belde Jos, ik rij nu, samen met Lisa naar Reims om je op te halen. Grandioos tocht.

Ik snap dat het voor jullie als luisteraars een teleurstelling is. Maar bij Antonio is nu even de kaars uit. Je komt een fase dat gevoel en werkelijkheid het niet met elkaar eens zijn. Dit zal bij mijn ook nu nog even moeten aarden.

Toch wil ik jullie wat foto’s van de Kathedraal van Reims niet onthouden.

En Bordeaux? Ik stel voor dat Bordeaux even moet wachten



  • 31 Augustus 2015 - 13:39

    Frans Jozef:

    Antonio,

    Het is heel jammer te moeten constateren dat Bordeaux een brug te ver is (deze keer!). Ik denk wel dat je een heel verstandig besluit hebt genomen. Doorgaan tegen beter weten in wordt in de praktijk meestal van kwaad tot erger.

    Ik begrijp dat je nu zelf ook even een dipje moet verwerken maar daar heb je weer enkele dagen de tijd voor.

    Wat een geweldige familie heb jij dat zij zomaar even naar Reims rijden om jou op te halen. Mooi!

    RUST GOED UIT EN OP NAAR DE VOLGENDE KEER.

  • 31 Augustus 2015 - 13:52

    Rob:

    Jammer Ton dat het deze keer niet gelukt is.
    Het extreme weer, de hitte en vooral de benauwdheid, van gisteren sloopt iedereen, zelfs ons op onze luie kont in een stoel.
    Sterkte er mee en jou kennende ben je tijdens je rust, wachtende op de taxi uit Nederland, al weer aan het denken aan een nieuwe trip als revanche voor deze tocht.
    Evengoed veel respect voor je sportieve prestaties.

    Groeten, Rob

  • 31 Augustus 2015 - 14:03

    Nicole:

    Heel dapper dat je dit staakt bij deze omstandigheden.
    Lief dat je broer je komt halen en geniet van het uitzicht vanuit de auto .
    Groetjes en rust goed uit

  • 31 Augustus 2015 - 14:33

    Eveline:

    Heel erg verstandig besluit! Erg knap van je.

    X

  • 31 Augustus 2015 - 15:12

    Harry:

    Broer,

    Wat een teleurstelling voor je, maar zeker geen schande. Zelfs de grootste sportmannen der aarde komen soms de man met de hamer tegen. Het getuigt van zelfkennis en moed om niet tegen beter weten in te volharden, maar te luisteren naar je lichaam en geest. Rust goed uit, er komen nog zat gelegenheden om de 'schade' in te halen. Fijn dat je familie hebt die beseffen wat het familiegevoel werkelijk betekent en daar ook inhoud aan geven. Jos, chapeau

  • 31 Augustus 2015 - 15:15

    Harry:

    Vervolg.....

    Laat je nu maar lekker verwennen door je vrouwtje.......en......nu kunnen de Afrikanjers weer eerder naar Sang Lee dan gepland!

    Groetjes,
    De Bestse Afrikanjers
    Leny & Harry

  • 31 Augustus 2015 - 15:33

    Ton L.:

    Een belangrijk ding in het leven is; weet wanneer je moet stoppen.
    Heel verstandig Ton. De volgende keer zal het onder andere omstandigheden misschien wel lukken. Het moet natuurlijk wel leuk en verantwoord blijven.

    Groetjes en neem even de rust.
    Ton L.

  • 31 Augustus 2015 - 16:42

    Han Gunst:

    Hi lieve Ton,

    Op onze leeftijd (ik ben even oud) is het zaak naar je lichaam te luisteren!!
    De tijd dat we na doorwaakte nachten nog er volop tegen aan konden ligt achter ons.
    Niet meer over dubben....knappe prestatie zover!! Ik doe het je niet na

    Liefs ook aan Margot, Han

  • 31 Augustus 2015 - 18:28

    Paco:

    beste Ton heeeeel verstandig dat je naar je lichaam hebt geluisterd!! ook na 2dagen rust is dat gevoel niet over het zit dan inmiddels tussen de oren en blijf je er elke km aan denken. op naar de volgende keer er komen nog vakanties genoeg. sterkte groetjes Paco (Frans)

  • 31 Augustus 2015 - 19:00

    Wim:

    jammer Ton maar er komt vast wel weer op je pad

  • 31 Augustus 2015 - 21:25

    S@S:

    Wat ben ik trots op je. Zo'n moeilijke beslissing voor jou! Echt super! Wel heel erg jammer maar dit kun je nog wel overdoen toch! Nu ff rustig aan en zo snel mogelijk naar Margot en beentjes omhoog. Relaxmodus noemen ze dat en dan komt het hopelijk snel goed. Zie je nu gelukkig wel weer snel☺️

  • 31 Augustus 2015 - 23:10

    Ad Ballemans:

    Hoi Ton, een verstandig en voor jou moeilijk besluit. Er komen nog uitdagingen genoeg. Je lekker laten verwennen nu en we kletsen snel bij.

  • 01 September 2015 - 07:17

    F:

    Hoi Ton. Jammer, maar verstandig! Geeft niks man, volgende keer beter...Respect!

  • 01 September 2015 - 07:44

    Harry:

    Verstandige beslissing Ton, luisteren naar je lichaam.

  • 01 September 2015 - 08:44

    Bianca:

    Wat jammer Ton! Maar wel een goed besluit. Rust lekker uit en geniet nog van je vakantie!

  • 01 September 2015 - 09:21

    Martijn:

    Erg balen Ton, maar verstandig besluit. Ik doe het je niet na! Je kunt ook in Reims blijven voor een goede Champagne-tour! Tot gauw.

  • 01 September 2015 - 11:12

    Jan & Nelleke :

    Hallo Toppertje.
    Heel veel respect voor de enige en juiste beslissing.
    Ik weet zeker dat jou volgers in de toekomst nog uitgebreid
    Van jou toekomstige fiets avonturen kunnen genieten.
    Rust lekker uit.......op naar de volgende uitdaging.

    Gr Jan & Nelleke

  • 01 September 2015 - 14:15

    Guus En Annie:

    HEEL ERG JAMMER Ton, maar je laat hiermee zien hoe sterk je bent door dit besluit te nemen !!
    Dit is geen makkelijk besluit geweest, echter verdient het wel enorm veel respect, bij deze dus !!
    Geweldig dat Jos en Lisa je komen halen. Chapeau Jos..
    Ton, mogelijk niet aan gedacht maar ............. ik was je ook komen halen !!
    Neem je rust, laat alles indalen / bezinken en geniet van je verdere vakantie...
    Je bent en blijft een SUPER kanjer!

  • 01 September 2015 - 21:47

    Frank En Antoinette:

    Hey Ton,

    Jammer dat het niet meer gaat, maar verstandig om stoppen.
    Geniet nog van de vakantiedagen die je resten.

  • 02 September 2015 - 09:58

    Jos Van Mierlo:

    Ja, dat was even vreemd! Ton die de strijd tegen de elementen moet staken! Wel een hele verstandige beslissing! Samen met Lisa om 13.15 uur naar Reims gereden. Mooie rit, maar wel ver! Kom je midden in de avondspits in een vreemde drukke stad en ben je in je autootje op zoek naar het station! Het stratenplan rondom dat station is daar niet bepaald goed op ingericht. Bij poging 3 en een heleboel "kruipdoorsluipdoor" lukt het ons! En daar is hij! Allemaal blij dat we elkaar zagen. Ton maakt een kwiekere indruk als ik had verwacht. Gelukkig maar! Vervolgens alles inladen, fiets op de drager en op zoek naar een McDonalds! Altijd lekker! Niet te veel eten, want ik wil niet slaperig worden tijdens de terugrit! Die gaat voortvarend. Geen hete stekende zon meer en na een regenbuitje is het enigzins afgekoeld. Direct na de Belgische grens nog een keertje tanken en dan de laatste etappe naar huis. Rond 24.00 uur was Ton thuis. Voelt wel even vreemd voor hem. Was ook niet de bedoeling. Komt allemaal wel weer goed! Lisa heeft het heel goed gedaan! Zonder haar was het moeilijk geworden! Nu was het best wel leuk om samen dit avontuurtje aan te gaan! Denk dat ik de volgende keer maar weer gewoon mee ga fietsen! Alhoewel...........

  • 03 September 2015 - 06:28

    Frank Van Der Velden:

    Ik zie je binnenkort weer, Ton. Fijn dat je weer in Mierlo Hout bent.

  • 07 September 2015 - 13:12

    Hans Van Maurik:

    Hallo Ton, man van extremen...
    respect voor je besluit, gaat het weer een beetje met je?
    Bordeaux loopt niet weg, volgende keer beter!

    groet hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 29926

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: