Adieu, Benvenu, Bon Route. - Reisverslag uit Proviseux-et-Plesnoy, Frankrijk van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Adieu, Benvenu, Bon Route. - Reisverslag uit Proviseux-et-Plesnoy, Frankrijk van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Adieu, Benvenu, Bon Route.

Door: Antonio solo ( Ton van Mierlo)

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

30 Augustus 2015 | Frankrijk, Proviseux-et-Plesnoy

Antonio-solo
Helmond – Bordeaux
28 aug t/m 12 sept 2015

zondag 30 augustus 15

van, Cerfontaine naar, Proviseux

gefietst: 110km totaal gefietst : 356km

Adieu, Benvenu, Bon Route.

Alle jezus wat was het heet vandaag, de bidons waren niet aan te slepen. (8st) 33gr.

De titel slaat op het verlaten van België, het welkom in Frankrijk, met name het laatste deel van dit verslag. En de eerste 50km wateren super.

Vanmorgen nog in alle vroegte vertrokken in België. Een heerlijk ontbijt ( krentenbollen en een bakkie thee. Mooi om 7:15 op de fiets. Al snel kom ik in Chimay. Voor hen die deze plaats net kennen. Dit is de plek to be voor een heerlijk glas, stevig bier. CHIMAY drink je rustig en je laat het volle aroma tot je binnen komen. Echter voor mij niet nu. Jammer!!!!!!!

Ik passer via een achterdeurtje de grens met Frankrijk. Mijn route van af de Franse grens is super. Ik volg de D10. Een erg landelijke route met mooie huizen, veel beboste routes en vaak ook rij ik tussen een muur van hagen links en recht van mijn pad. De bossen en de hagen geven een juiste verkoeling. Veel schaduw. Maar o wee als ik in de zon kom. Deze is bloed heet.
In het plaatsje Signu-le-Petit staat een grote fontein op een kerkplein. Dit is juist wat ik zocht. Ik stop mijn kop heerlijk in de koele fontein. Dat geeft even de juiste verkoeling. Ik had het idee dat mijn “koppakking” stuk was. Het zweet guts onder mijn helm achter mijn bril zo in mijn ogen. En bijten jongens dat spul. Echt zweet wat lang heeft opgekropt gezeten. Echt nog van dat oud zweet.

In Brunehamel valt mijn oog op een erg mooi stadhuis.Dus ook dit op de gevoelige plaat.

Nu kom ik echt in het deel van noord Frankrijk. Eindeloze akkers in een glooiende landschap. En als ik zeg eindeloos dan is het ook echt eindeloos. Tel daar bij op de zon met een temperatuur van 33gr recht boven op je hoofd en een warme wind op kop. En stel je er bij voor dat je continu 4 a 5% aan het klimmen bent. Juist dit sloopt je helemaal.

Ik ben op 8km voor mijn camping gestopt. Mijn “pijp was echt helaaal leeg. Ik was oververhit. Ik heb bij een “boerengezin” aangebeld ( hun zoon stond voor de deur) en gevraagd of ik mijn tent in hun tuin mocht opzetten en hun douche mocht gebruiken. En jawel hoor dit mocht.

Ik sta nu dus bij:
Elisabeth Bouche (50) en haar echtgenoot Cedric Gridaine (36)
het gezin heeft 3 kinderen Philippe Alexander 23, Augutin van 12 en Samuel van 7. Er is ook een vriend van Augutin en die heet Tom (12)
Zij wonen aan de:
2, rue du vieux Chemin
02190 Proviseux et plesnoy
in France

Om dat ik geen woord Frans spreek, communiceren we via Google vertaling. En dit gaat super.
Ik mag ook bij hun mee eten. Een tipje van de sluier is opgelicht , het wordt pasta.

Ik ben wel “stervens” moe maar dit is wel erg leuk en gezellig.

Tot morgen

  • 30 Augustus 2015 - 19:33

    Ton (Antonio) Van Mierlo:

    Het is ook veel te warm om zo ver en lang te fietsen!!
    Let op houd je hoofd koel en de......
    Morgen rustig aan.
    Liefs Margot

  • 30 Augustus 2015 - 20:20

    Jos Van Mierlo:

    Ook hier nog een heel klein stukje gefietst. Zelfs daar was het te warm. Na een 1/2 uur gutste het zweet nog van mijn voorhoofd. Maar goed, niet klagen! Het is tenslotte zomer! Verstandig besluit om eerder te stoppen. Zelfs al is het nog maar 8 kilometer! Blijkt dat je nog steeds rijdt met je kop en dat is een goed teken! Voor nu lekker uitrusten en slapen. Voor morgen weer een fijne fietsdag toegewenst!

  • 30 Augustus 2015 - 20:57

    Ad Ballemans:

    Hopelijk vandaag een betere dag met wat minder zon. Maar zowiezo ben je een Afri KANJER.

  • 31 Augustus 2015 - 06:09

    Frank Van Der Velden:

    Mooi man! Bewondering. Vandaag weer lekker fietsen, Tony. Groeten, Frank.

  • 31 Augustus 2015 - 06:11

    Frank Van Der Velden:

    Life is what you make it (Talk Talk). Dat geldt zeker voor jou, Tony.

  • 31 Augustus 2015 - 09:20

    Paco:

    zo zie je maar als je alleen bent kom je eerder met andere mensen in contact! hou het verder rustig en veilig!! Gr. Paco

  • 31 Augustus 2015 - 09:50

    Guus En Annie:

    We hopen voor jou dat het wat minder zon en "iets" minder warm wordt zodat wat beter te doen is.
    Fijn fietsdag vandaag kanjer !!!

  • 31 Augustus 2015 - 10:06

    Harrie En Clasien:

    Hoi Ton, wij genieten van jouw reisverslag en vanuit de luie stoel reizen we mee! Groetjes uit Geldrop

  • 31 Augustus 2015 - 12:13

    Martijn:

    Volgend jaar de trappistenroute door Vlaanderen en Wallonië fietsen. Krijg je het ook warm van, maar "overhitting" zul je minder bewust ervaren!

    Et encore, bon voyage!!

  • 31 Augustus 2015 - 13:00

    Jan & Nelleke :

    Hoi Ton.

    Wat een verhaal man !!!!
    Denk er eens over na om al jou verhalen / avonturen te bundelen?
    Wordt een uniek boek.
    Hou het veilig & vooral lekker genieten.
    Gr Jan & Nelleke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Proviseux-et-Plesnoy

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 29922

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: