Wat is er mis met Nederland? - Reisverslag uit Ottoland, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Wat is er mis met Nederland? - Reisverslag uit Ottoland, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Wat is er mis met Nederland?

Door: Antonio solo ( Ton van Mierlo)

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

21 September 2015 | Nederland, Ottoland

Antonio-solo
Hoek van Holland – Molenwaard (Ottoland)
2015

maandag 21 september 15


WAT is er mis met NEDERLAND!!! Helemaal niks.

Terwijl ik vandaag aan het genieten ben, bereikte mij het trieste nieuws van mijn “jongste broer” Harry,dat hun trouwe maatje Nicky er niet meer is. Met verdriet in het hart hebben zijn Nicky laten inslapen. Harry en Leny sterkte met dit verlies van jullie trouwe huisgenoot.

Na een heerlijk ontbijt ( met omelet ) heb ik afscheid genomen van mijn B&B in Hoek van Holland. Ik fiets door naar het strand waar ik mijn route ga oppakken (LF12a) De nieuwe waterweg blijft mij verrassen. Ik wordt getrakteerd op vele vreemde schepen die mij tegemoet komen. In de haven van Hoek van Holland is Stena-line zijn “buik” aan het leegschudden met vrachtwagens.
Verderop zie ik de 2 enorme drijvende deuren al aan de horizon. Met deze deuren word de Nieuwe Waterweg van de zee afgesloten bij hoogwater. Zij vormden het laatste onderdeel van de DELTA-werken. Mijn oog valt ook nog op een betonblok. Deze stortblokken werden gebruikt bij de aanleg van vele deltawerken. Ga er maar eens mee sjouwen, of gooi er maar eens eentje in het water dat hij ook nog 3x stuitert! Ben de toch een hele spekkoper.

In Vlaardingen is het tijd voor koffie, tegenover het café, staat de molen van Vlaardingen. Omdat ook daar de bakker om de hoek zat heb ik gelijk wat krentenbollen ingeslagen. Het oude gedeelte van Vlaardingen is ook erg mooi.

De Skyline van Rotterdam dient zich aan, met op de achtergrond de Erasmusbrug. Op de brug zijn een aantal Chinezen aan het leren fietsen met de wind mee. Maar ze vallen meer als dat fietsen. Moet je toch een Hollander voor zijn . Met gevaar voor eigenleven passeer ik deze kamikazepiloten op de fiets. Ik had in mijn achterhoofd het beeld van Pearl-Harbor nu goed op het netvlies staan. Dus met een ruime bocht er om heen.

Plots sta ik voor een veerboot, die mij naar Kinderdijk vaart. De gepensioneerde kapitein is zo vriendelijk om van mij een fotoke te trekken. Hij zij, nu moet je ook even op de “bok” om daar een speciale foto te maken. En dus een foto bij de kajuit.
In Kinderdijk zijn nog meer chinezen en Japanners neer gestreken. Nadat ik de grootste meute Aziaten voorbij ben gereden vlij ik mij neer op een bankje bij een van de laatste molens van Kinderdijk. Samen met een 15tal musjes wil ik proberen 3 krentenbollen op te eten. Helaas het zijn er maar 2 geworden. Tja musjes moeten ook Stjilpen nietwaar.

Ik verlaat de drukte en fiets nu weer meer tussen de Biesbos en het achterland. Waarbij ik wordt getrakteerd op vele nostalgische boerderijen met meanderede wegen. JAZEKER NEDERLAND IS KEI SKON. Omdat ik graag wil gaan kamperen blijf ik aan de Noordzijde van de Nieuwe Merwede. De Camping ( Camping de Put) licht vlakbij Ottoland (2km) Schoonhoven 12km en Gorinchem 12km. Direct bij aankomst de was gedaan, deze hangt nu in de wind zijn beste te wapperen. Dus dat zit wel goed. Ik sta met mijn tent aan een grote visvijver die midden op de camping licht. Jammer Jos Dit was jou stek geweest.

Straks ga ik met zelf weer verwennen met een heerlijke macaronischotel met gehakballen. Als voor en na gerecht is het Heineken 1ster. Dus dat zit wel goed.

Jongens ik zit prima in mijn vel, de ingeslagen weg, niets moet alles kan waarbij genieten voorop staat is een juiste keuze.

Wie weet tot morgen


  • 21 September 2015 - 16:21

    Nicole:

    He die Ton,

    Wat goed om je verhaal te lezen .
    Een triest begin met afscheid waar ik
    alles van afweet hoe dat voelt , sterkte voor hen.
    En voor jou een dikke duim omhoog
    voor je verslag en je prestatie

  • 21 September 2015 - 19:02

    Wim R:

    Hoi Ton,
    Wat een heerlijk verslag van deze oer hollandse en daarom prachtige tocht. Niet alleen het fietsen maar ik zoals je alles benadert, het lijkt wel een wedergeboorte. Doortrekken zo, letterlijk en figuurlijk.

  • 21 September 2015 - 19:04

    Peter:

    ton leuk om weer eens van je te horen, het is nog steeds gezellig op de fiets dat zie ik wel geniet ze nog.
    ps ik heb opnames van de zweefbrug in oste duitsland toen wij samen naar denemarken fietsten dus je kunt het altijd nog komen bekijken

  • 22 September 2015 - 09:07

    Hans Van Maurik:

    Hè Ton,

    Kijk zo kennen we je weer. Lekker genieten!
    Als geboren Rotterdammer begrijp ik helemaal wat je beschrijft

    Goed gaan!

  • 23 September 2015 - 18:41

    Harry En Leny:

    Lief Ton dat je even stilstaat bij het gemis van onze Nicky. Een echte vriend (broer) ben je voor ons !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ottoland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 29918

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: