Na Ieper de slag in de Ardenne en toch alles prope - Reisverslag uit Aarschot, België van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Na Ieper de slag in de Ardenne en toch alles prope - Reisverslag uit Aarschot, België van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Na Ieper de slag in de Ardenne en toch alles prope

Door: Antonio solo

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

31 Mei 2014 | België, Aarschot

Titel verslag Na Ieper de slag in de Ardenne en toch alles proper

Datum zaterdag 31 mei 14
Van Antonio Solo (Ton van Mierlo)
Etappe Nr 3 Getrapte kilometers vandaag 104km
Vertrokken Onkelzeler (B
Tot aan Aarschot (B) Getrapte kilometers totaal 323 Km


Na Ieper de Slag in de Ardenne en toch alles proper.

Jongens weer was Antonio eerder waker dan die dooie wekker op mijn telefoon. Wel triest eigenlijk, maar mijn accu van de GSM is vermoedelijk vannacht overleden, als laatste “snik” heeft hij nog een laatste piep uitgestoten. Als zijnde zijn laatste adem.

Als ik hem op de laptop aansluit komt hij weer tot leven maar dit is van korte duur.

Wederom eerder wakker dan de wekker, (wat een leugen) . Wat wel waar is dat ik om 5:30uur al mijn tent aan het opruimen was. En dat ik om 6:00 een heerlijk, redelijk droog, koffiebroodje met 2 koppen thee aan het weg werken was en dat ik om 6:24 op de pedalen stond.

Even nog iets van gisteravond. De camping blijkt een aantrekkingskracht te hebben op “Santiago fietsers”. Het stond er, na dat ik er het eerste stond, vol mee. De camping licht ook op deze route. Met 1 stel uit Budel en een man uit Brunssum heb ik gisteravond gezellig wat zitten kletsen en zwetsen. De fietser uit Brunssum was vanmorgen net iets eerder op als ik. Het stel uit Budel werd wakker net toen ik mijn fietstas sloot. Na dat ik hun een goede reis had gewenst met de nodige devotie, was Antonio er weg van.

Ik moet nu richting Ninhoven, België is nog in diepe rust. De vogels op de velden zijn al druk bezig. Ieder voor zich zingt het hoogste lied. Ook de konijnen zijn net wakker en dollen wat op de velden. De ene maakt grotere sprongen dan de ander. Wel grappig. Het grootste stuk vandaag fiets ik door agrarisch gebied.
In Ninhoven zijn de winkeliers bezig met het kuisen van de vensters en het vegen van het trottoir.

Op veel plekken zie je borden met “ Zwerfvuil hoort hier niet thuis”

Na Ninhoven rij ik richting Halle. Een soort 7 heuvelenweg maar dan 13. Dit is de aankondiging dat ik weer de Ardenne in rij. Let wel de Vlaamse Brabantse Ardenne. Tenminste als ik de borden moet geloven. Na Halle begint pas het echte werk. Stevige maar gelukkig korte beklimmingen tot ongeveer 120mtr hoogte. En een stijging van 8 tot 10%. Daarna mag ik me weer naar beneden laten rijden tot ongeveer 40mtr hoogte en begint het lief leven weer opnieuw. Een kei skonne route vandaag. Maar wel slopend.

Toch zie ik in de berm volop rommel liggen, Dit is dan ook de reden dat ik net voor Nijvel links af sla. In Nijvel maken ze er helemaal een bende van. ( of was dit nu een ander verhaal? Afijn we gaan verder)

Net buiten Waterloo en nog voor Ransbeche willen 2 bloemmisten wel een actie foto van mijn maken met uitzicht over de Vlaams Brabantse Ardenne. Als blijk van dank zet ik ook hun op de gevoelige plaat. Mooi platje nie!!!!

Dan komen de borden LEUVEN, steeds sneller voorbij. Totdat ik zelf in Leuven arriveer. Hier zitten de terrassen vol en de zon belicht Leuven van haar mooiste kant.. Omdat ik redelijk lang ben ( fiets en aanhanger) in een centrumgebied, verlaat ik Leuven vrij snel en stoom op naar Aarschot.

Tot slot nog wat foto’s van de camping in Aarschot. Het is eigenlijk meer een recreatiepark dan een camping. Het park is gerealiseerd rondom 3 reusachtige visvijvers. Alles wat op deze camping staat vist. Waar ze op vissen weet ik niet maar ik zag er twee die zaten te vissen achter het……. En ik denk dat dit niet mocht.

Ik heb mijn royale tent opgezet naast wedstrijdvijver 2. En op de achtergrond wat kwakende eenden. Dit moet een juiste ambiance zijn voor een goede nachtrust.

Zo dat was het weer, mogelijk tot morgen.
Morgen is deze woerd weer thuis bij zijn doffer, en kan de sirene weer aangezet worden!!!!!!!!!!!!!

Mijn etappe van morgen gaat via Aarschot naar Helmond ook weer 100km


  • 31 Mei 2014 - 18:13

    Wim:

    hoi Ton je zult toch wel een bloemetje voor je doffer meebrengen?

  • 31 Mei 2014 - 19:35

    Ton (Antonio) Van Mierlo:

    Fijn te lezen dat je het goed hebt.

    en morgen weer lekker thuis :-)

    xxx Margot

  • 01 Juni 2014 - 12:33

    Marian:

    Weer mooie foto's Ton!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Aarschot

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 29920

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: