Veel beton maar geen muur - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Veel beton maar geen muur - Reisverslag uit Geraardsbergen, België van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Veel beton maar geen muur

Door: Antonio solo

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

30 Mei 2014 | België, Geraardsbergen

Titel verslag Veel beton maar geen muur

Datum vrijdag 30 mei 2014
Van Antonio Solo (Ton van Mierlo)
Etappe Nr 2 Getrapte kilometers vandaag 100km
Vertrokken Iper (B
Tot aan Onkelzeler (B) Getrapte kilometers totaal 220 Km


Veel beton maar geen muur.

Jongens wat een sjit fietspaden, kunnen die Hollanders het toch wel beter.
De titel slaat op de vele betonnen fietspaden, let wel beton betonplaten. En al de stuiknaden komen of omhoog of liggen scheef of de bitumen naadafdichting is er uitgeperst. En in de platen vele gaten of is de beton zo ruw dat er weelderig het onkruid in groeit.

Gisteravond naar een vaste traditie in Ieper geweest. De herdenking van de vele duizenden gevallenen van de 1ste wereld oorlog. En als ik zeg vele duizenden dan is dit ook zo. De herdenking vindt plaats onder de grote “Ark de triomf” van Ieper ( zie foto’s van gisteren. Alleen al de namen in deze triomfboog bevatten ruim 9000 Engelse soldaten. In Ieper wordt elke avond om 20:00uur onder deze boog de Last Post gespeeld. Rond de klok van 19:00 was ik er al en de geïnteresseerden stomen binnen. Om 19:30 staat het er mud vol. Klokslag 20:00 komen er 3 trompetspelers en een doedelzak speler die gezamenlijk de Last Post spelen, daarna is er 2 minuten stilte, dan zingt er nog een mannen koor en als afsluiting spelen de drie trompettisten samen met de doedelzakspeler nog een lied en de herdenking is afgelopen. ( 15 minuten) Wat ik zo frappant vind is dat iedereen deze waanzinnige vernietig niet meer wil, maar na 30 minuten hoor je al weer mensen snauwen, geclaxonneerde auto’s als of we net samen niets hebben afgesproken. Waarom kunnen we niet als vredelievende mensen samen leven. Hierop krijg ik maar geen antwoord.

Omdat mijn telefoon leeg was, werd ik om 5:30 wakker. Dus dan sta je maar op. Dit moest ook wel want de blaas begon op te spelen. En als je dan toch op bent en genoeg wakker, wie weer houd je tegen? Echt niemus.
Dan om te besluiten in te pakken en te gaan fietsen.

Zo was Antonio Solo dus om 6:30 al aan het te trappen. Heb ik in Ieper de kasseien gehad komen de schots en scheef liggende beton platen en dit houd blijkbaar vandaag niet op.

Net buiten Poelkapelle ontmoet ik een grappig bord waarop alle Belgische renners succes gewenst word tijdens de komende tour van 2014. Tot aan Brakel is er weinig te melden. Zij het dat ik de Vlaamse Ardennen ben binnen gefietst. Veel vals plat en aardige klimmetjes. De wind van vandaag is wat fris, de reden dat ik vandaag mijn windstopper maar aanhoud. In Brakel op de rotonde een grappige hoge ronde omheining die vol behangen is met fietsen, frames en overtollige wielen. Een beeld wat we mogelijk wel herken van de ronde van Vlaanderen.

Via Oudenaarde, Brakel fiets ik naar Nederbrakel. De weg naar Gerardsbergen is rechtdoor. Mijn route gaat hier linksaf. Ik ga dus met een flinke boog om Gerardbegen heen. Dus geen muur. Eigenlijk ook niet erg, mijn rechter knie speelt wat op dus vind ik het niet verstandig met deze zware fiets incl. bagage de muur op te rijden. Mijn camping, een heuse familiecamping licht in Onzelzele. Hij lijkt luxe camping, maar de service is nul coma nul. Veel betalen 14 euro, geen toiletpapier, douche met muntjes een veel regeltjes. Zou de douche 7minuten warm water geven blijken het er maar 4 te zijn. Maar goed het is voor 1 nacht en ze hebben tot in tegenstelling van Ieper wel een winkeltje met bier.

Zo dat was het weer, mogelijk tot morgen

Mijn etappe van morgen gaat via Onkelzele naar Aarschot ook weer 100km


  • 31 Mei 2014 - 09:28

    Jos Van Mierlo:

    Hé Ton

    Niks mis met vroeg opstaan! De rust is dan nog volop aanwezig. Het is dan als of je de enige bent! Geweldig gevoel. Ik dacht dat Duitse fietspaden slecht zijn, maar die Belgen kunnen er dus ook niets van! Op Europeesniveau kunnen we ze dus nog wel iets leren. Of is het zo dat we in Nederland echt wel verwend zijn? Begint er wel op te lijken. En ja; mensen vergeten snel. Het ene moment devoot de slachtoffers van WW1 gedenken en het andere moment elkaar verwensingen naar het hoofd slingeren! Helaas, ook jij kunt de wereld niet veranderen. Geniet zo veel mogelijk van alle positiefs dat je tegenkomt. Lekker fietsen!

  • 31 Mei 2014 - 12:01

    Ton (Antonio) Van Mierlo:

    Je bent altijd een vroege vogel geweest maar 5.30 uur is wel extreem.
    Dat doet me aan iemand denken.....
    Verstandige beslissing om de 'muur' links te laten liggen.

    Geniet nog en see you.

    xxx Margot

  • 31 Mei 2014 - 13:37

    Frans Van Berlo:

    Hoi Hoi het hele gedoe van vroeg opstaan en het gedoe er omheen is ons wel bekend, maar zit er nu op . we blijven je volgen . nog veel fiets plezier en suk6. Frans

  • 31 Mei 2014 - 16:49

    Eveline:

    Ik hoor het wel, wij Nederlanders zijn echt verwend met onze fietspaden.
    Goed dat je niet over de berg bent gegaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Geraardsbergen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 29928

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: