Even Hout-halen en een zoen brengen - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Even Hout-halen en een zoen brengen - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Even Hout-halen en een zoen brengen

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

25 Augustus 2012 | Nederland, Helmond-'t Hout

Dag 15, Zaterdag 25 augustus 2012
Van Houthalen (B) via Mierlé naar ’t Hout (NL). gefietst vandaag 69km
Totaal verreden 1312km
Even Hout-halen en een zoen brengen
Door onverklaarbare wijze zijn de foto’s van gisteren, vandaag pas op de site gekomen. ( geniet er als nog van)

Wat een gezwets is het afgelopen dagen weer geweest op het “net” Broers die benieuwd zijn naar elkaar, reizigers met uitdagingen en wilde plannen. Koeien met billen, Reigers die mee willen. Sportieve oudere ect, ect. Veel bomen, weilanden, valsplat of stevige beklimmingen dit alles samen gevat was weer een diepgaande ervaring en een juiste uitdaging.
Het zit er weer op vaste luisteraars, Antonio is weer thuis op het nest De “doffer”is weer terug bij zijn “duif”.

Bij het afbreken van onze tenten vanmorgen kwam de beheerder van camping de Binnenvaart, Juliën kijken of wel echt zo vroeg zouden gaan. Hij nodigde ons uit om samen met hem even een bakkie koffie te komen drinken. We benutten dit dan ook maar direct om ons ze boterhammetjes te eten.
Rond kwart over zeven vertrokken we. En voor mij weer voorlopige de laatste etappe. Via Bree rijden we Nederland. In, vlakbij de vliegbasis van Bree, staat op een kolom een ware straaljager opgesteld. Ik stelde me zo voor dat, als ik daar in zou zitten, het toch ook maar een “solo”vlucht is. Waar bij je geen oog hebt voor het geen ik afgelopen dagen heb gezien. Hier gaat het om speed, met mogelijk stront in ou boks en zeik in ouwen bril. Gelukkig hadden wij, 2 Brothers going Dutch, wel oog voor mooie zaken. Zoals de bloemenpracht op de brug over het Kempischekanaal bij Sint-Huibrechts / Lile. Eenmaal in Achel gaat het nu erg snel. We komen via een “illegaal” sluip-parcours aan bij de Achelsekluis. We rijden een stukje om, om bij Peer-Janneke, aan de Maastrichterweg een bakkie te doen. Nu de laatste 20km naar huis. Dit gaat via het Leender en Heezerbos en de Strabrechtseheide, ( die trouwens prachtig in bloei staat) naar Mierlé. Effe langs bij tante Bets. Immers haar had ik nog niet persoonlijk gefeliciteerd met haar 99ste verjaardag. Bets en Martien hebben ook dagelijks genoten van mijn fiets avontuur.
Op nu naar het ‘Hout. Naar mijn “Duifje”En, net de laatste 500mtr valt het er even met bakken uit de hemel. Dit is dan ook de enige regenbui die ik tijdens het fietsen heb gehad.
Kort samen gevat, Ik heb de gezelschap van Paco en Joshua als zeer waardevol ervaren, maar het alleen fietsen heeft mij niet verveeld. Ik heb veel gezien, gehoor en beleeft. Dit laatste heb ik dan niet direct met jullie kunnen delen maar met dit medium hebben jullie toch een stukje geproefd wat ik heb beleefd.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de leuke en spontane reacties en mogelijk tot een volgende keer

Alweer een spanende dag van Antonio Solo

  • 25 Augustus 2012 - 15:21

    Marian:

    Ik hoorde van Margot dat je onderweg het een en ander bent verloren! (Kilootjes heb ik het over) Veel smullen en een lekker biertje helpt je wel herstellen.

    Geniet ervan, dikke kus van je schoonzus.




  • 25 Augustus 2012 - 18:27

    Harry En Leny:

    Welkom thuis Afrikanjer, prima gedaan. We zien elkaar weer volgende week, tot dan.

    Een ferme groet van de Afrikanjers uit Best

  • 02 Oktober 2012 - 22:30

    Johan En Jannie Kroesen Uit Hoogeveen:

    Beste Antonio,

    Fijn dat je zo'n leuke fietstocht gehad hebt!
    Wij zijn Johan en Jannie Kroesen die jij op 14 augustus tegenkwam langs het kanaal op weg naar Nancy.
    Wij hadden een fietstocht gemaakt naar de Balkan en waren al bijna 3 maanden op stap.
    Jij hebt toen een foto van ons gemaakt en die zouden wij graag ontvangen. We hopen dat mogelijk is.

    Wij kunnen ook terugkijken op een geweldige reis en hopen er nog vele te kunnen maken.

    Bij voorbaat dank voor je medewerking,

    Met vriendelijke groet,

    Johan en Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helmond-'t Hout

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 1093
Totaal aantal bezoekers 29928

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: