Ut lupt als nun trein, mar ut is ginnen trein - Reisverslag uit Houthalen-Helchteren, België van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Ut lupt als nun trein, mar ut is ginnen trein - Reisverslag uit Houthalen-Helchteren, België van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Ut lupt als nun trein, mar ut is ginnen trein

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

24 Augustus 2012 | België, Houthalen-Helchteren

Dag 14, Vrijdag 24 augustus 2012
Van Purnode naar Houthalen. gefietst vandaag 129km
Totaal verreden 1243km
Ut lupt als nun trein, mar ut is ginnen trein
De beklimming waar ik jullie gisteren deel genoot van maakte, die ik vanmorgen heb gehad ,viel mee. Niet te min wel venijnig. Maar ook een direct met een beloning. Eerst een klim van 7 km en daarna een afdaling van 5,5km. En wat me deugd doet is dat ik weer langs de Maas fiets. Maar ook deze dijt maar uit. In de plaats Godinnen doemt een aardig optrekje op. Een heus kasteel aan de Maas. En het is ook nog bewoond. Door een Reumatoloog nog wel
Het eerste “jaagpad”wat ik onder de wielen krijg, het jaagpad naar Namur, is bar en boos. Hier moet ik weer zo snel mogelijk vanaf.. Eigenlijk alleen maar kasseien. Dus weer samen met Cameoins op de baan.
Aan gekomen in Namur (Namen) Doemt al meeteen het Bourgondische België op. Veel bierwagens die lege fusten komen halen en volle brengen. Ik wil daar ook wat van mee maken en trakteer me zelf op een koffie met gebak. Lekker in het zonnetje, s’morgens om 9:00 in Namur.
En nu komt het. Een tot spoorlijn omgetoverd fietspad. Gaat het de eerste 12km nog met 3% stijging omhoog, daarna met het zelfde stijgingspercentage over een lengte van 28km naar beneden. Dit pad loopt tot aan het Vlaams-talig Hoegarden. Voor mij is Hoegaarden de grens tussen Wallonië en Vlaanderen. Wat een genot op op dit pad te rijden. De kilometers vliegen voorbij.
Op dit fietspad kom ik nog enkele bepakte “Antonio-Solo”tegen in de vorm slakken compleet met huis. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ook kom ik net buiten Namur een bord tegen met de tekst “St-Marc”. In mijn ogen was St Marc een schoonmaak en reinigingsmiddel ( Spic en Span) speciaal voor de schildersindustrie.
In Hoegaarde kan ik het niet laten om ook even iets van dit heerlijke gerstennat te bewonderden. Ik schrijf bewonderen en niet proeven. Ook ontmoet ik hier twee fietsers uit Nieuw-Zeeland. Peter v/d Stam en Lorna Bringle. Zij zijn met de fiets vanuit Luxemburg onderweg naar Haarlem. Ik heb samen met hen nog een kop thee gedronken. En een uitnodiging om voor minimaal 10weken in Nieuw Zeeland te komen fietsen. Ik weet alleen niet hoe ik dan moet zien!!! .
Als fietsende kom ik door Tienen. Direct bij het binnen rijden kom ik langs een dakloze kerkruïne.
De laatste kilometers tot aan Houhalen zijn in zicht. Nu weet ik uit ervaring dat je van veel fietsen stevige billen krijgt! Bij het passeren van een weiland stond een koe met zijn billen naar mij toe gekeerd. En die had nog helemaal niet gefietst! Hoe zou het er dan uitzien als koeien gaan fietsen?
En dan, dan via Zolder naar Houthalen, op camping de Binnenvaart! Daar staat hij! Mij enige echte broer. Speciaal voor mij vanuit Nederland naar Houthalen gefietst om mij morgen morele steun te geven. Dus tot en met vandaag was het nog Antonio-Solo maar morgen is weer 2brothers going Dutch. Het eerste wat gebeurde was een broederlijke omhelzing, gezamenlijk een stevige pot bier en daarna gezamenlijk de tenten bij elkaar. Wat is het leven toch mooi.
Morgen een redelijk korte rit, van Houthalen naar Helmond. Dit zal via Peer richting Achel en via de Achelsekluis naar Leende, Heeze, Mierlo en dan …………………….
Alweer een spanende dag van Antonio Solo
.


-
Het verslag van Joshua over zijn fiets ervaring van vandaag.
Voor mij een twee-daagse fietsvakantie; Mijn broer tegemoet! Om 08.45 uur vertrek. Via Mierlo en de Strabrechtsehei naar de Achelsekluis. Zover voor mij bekend terrein. Daarna dieper het Vlaamseland in. Tot aan Peer gaat alles goed. Daarna ontbreekt menig bewegwijzering en rijd ik puur op kompas. Blijkt toch een goed werkend apparaatje want om 13.30 uur rijd ik het campingterrein te Houthalen op. Aldaar een schaduwrijk plekje opgezocht en de komst van broer Ton afgewacht.
Na zijn aankomst duurt het niet lang of we zitten op het terras (met uitzicht) aan een Belgische blonde rakker. Het leven is inderdaad zo slecht nog niet. ’s-Avonds in de kantine de mogelijkheid besproken om deze camping op te kopen en zodoende onze levens drastisch te wijzigen. De huidige eigenaar was niet afkerig en dat was veelbetekenend! Laat ook deze beker maar aan ons voorbij gaan! Zometeen lekker slapen en morgen vroeg weer op! Lekker fietsen! Wat is er nu leuker?


  • 24 Augustus 2012 - 23:24

    Oom Martien Uit Mierlo:

    Zo,met-spanning de fietstocht van Antonio gevolgd en gezien dat het einde in zicht komt met broer Jos erbij.
    Je hebt ons weer op een mooi reisverslag getracteerd,waarbij naast interessante foto's van het landschap, ook de inspanningen van het klimmen en het doorzetten daarvan onze bewondering heeft geoogst Wens je een goede thuiskomst en we ontmoeten elkaar bij de bruiloft van Berit.
    Laat je nog even weten of je accoord kunt gaan met de E-mail van Berit om vervroegd naar Arnhem te vertrekken ?

  • 25 Augustus 2012 - 10:53

    Paco (Frans):

    Hoy Antonio solo ik mis foto's ben je je fototoestel weer verloren daar langs de Maas bij Namen?????
    ik heb weer genoten van de route en je verslagen voor mij wel bekend ,maar toch mooi om te zien.
    morgen een goede reis naar huis met je broer Jos , en zo ben je weer een ervaring rijker.
    groetjes Paco

  • 25 Augustus 2012 - 12:01

    Margot:

    Vandaag pas het bericht van de hereniging van de twee echte broer gelezen.
    Sterker nog de broers heb ik weer in levende lijve gezien. Allebei blakend van gezondheid en spijtig dat het avontuur er weer op zit.
    Ton is weer druk bezig om alles op te ruimen.

    Welkom thuis broers!!

    Liefs Margot

  • 25 Augustus 2012 - 15:13

    Marian:

    Als billen als van die koe het resultaat zijn, stap ik van mijn levensdagen niet meer op een fiets! Wat een joekels!
    Fijn om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn!
    Antonio, ik heb wederom genoten van al je verhalen en foto's. Maar die overpeinzingen die doen het hem!

    Liefs, Marian

  • 25 Augustus 2012 - 20:23

    Guus En Annie:

    Met heel veel interesse je dagelijkse reisverslagen gelezen. We hebben genoten van je humor, je soms poëtische wzijde van vertellen. Maar vooral hebben we genoten van je kunst om het schrijven van je reisverhalen zo knap in elkaar te zetten dat wij het gevoel hadden dat we erbij waren. Dot maakte de beleving goter. En nu samen met Jos het laatste stuk op weg naar huis.
    Ton Jos veel suc6 maar vooral heel veel plezier morgen..... En Ton Chapeau, weer een uitzonderlijke prestatie geleverd.
    Tot gauw
    Liefs en groetjes
    Guus & Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Houthalen-Helchteren

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 29935

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: