Onder Aerdts - Reisverslag uit Aerdt, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Onder Aerdts - Reisverslag uit Aerdt, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Onder Aerdts

Door: Antonio solo ( Ton van Mierlo)

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

23 September 2015 | Nederland, Aerdt

Antonio-solo
Hoek van Holland – Helmond
2015

woensdag 23 september 15

van, Darthuizen tot Aerdt


Onder Aerdts

De camping waar ik nu zit, heet De Rijnstangen en is gelegen bij het plaatsje Aerdt in het gehucht Onder Aerdt. Vandaar dat ik nu onder Aerdts zit.

Als je kinderen tevreden wilt houden heb je eigenlijk maar 2 ingrediënten nodig, Bossen en water! Beiden zaten vandaag volop in mijn route. Tot ruim na tienen had ik Bosdag. Je weet wel, echte bossen met alleen maar dikke eiken en beuken waar trollen en laven achter schuil gaan.

Ik weet nog als mijn kinderen bosdag op school hadden, dan waren ze daags van te voren al hyper. Ik was het alleen vandaag. De zon kwam op en liet zijn licht door de bladeren op mijn pad schijnen. Het vocht van de regen van vannacht wat direct al aan het verdampen. De verse vochtige boslucht rook ik overal. Of was dit dan toch een verdacht luchtje onder mijn shirt vandaan? Nee hoor dagelijks doe ik de was, en dagelijks heerlijk okselfris op de fiets.

Ik heb vandaag dan ook veel gezien van de Utrechtse Heuvelrug met zijn monumentale bossen. Kronkelende bospaden met vreemde vogels die mij toelachen. Heerlijk.
Al direct bij het wegrijden kwam ik langs Kasteel Broekhuizen. Dit monumentale kasteel wordt gerenoveerd tot restaurant en Hotel. Niet veel later arriveerde ik in Amerongen. Hier staat het bekende Kasteel van Amerongen. De stallen zijn omgebouwd tot restaurant.

Net voor Doorwerdt , rij ik door het bos en zie het straatnaambord “Holleweg” staan. Ik dacht, dit bord staat verkeerd. Dit bordt moet bij de Berg en Dal staan. Er zijn er dus 2 zover ik weet. En jawel hoor ook deze Holleweg doet zijn naam klinken. Wat een kuitenbijter. Ik moet bijna het uiterste van mijn Rohlhoff naaf vragen.

Even ter zijde, mijn Santos is uitgerust met een Rohlhoff speedhup naaf (14 effectieve versnellingen) met riemaandrijving. Ik mag jullie verklappen, dit werkt super. Altijd geruisloos, nood een smerige kuit van de ketting en ook de riem heeft geen onderhoud nodig. Ik heb dit nu er varen na dat ik diverse dagen door de regen heb getrapt. Dit systeem is perfect. En het frame is super stabiel. Is een juiste keuze geweest.

Ik fiets door tot aan Rhenen, hier trakteer ik me zelf op een bosschebol. Dit is echt fietsersvoer. En als je in zo’n Bol bijt dan moet de slagroom, links en recht naast je mond op je kin vallen. Dat zijn bosschebollen.
Met een heerlijke Wienermelange en mijn bolletje geniet ik van de scheepvaart aan de (Neder)Rijn bij Rhenen.

Ik blijf nu verder de gehele dag langs de (Neder) Rijn fietsen. Dus ja dit is de 2de kinderwens, water. Vlug gevuld he zo’n kinderhand. Ik heb maar kleine bescheiden knuisjes…….

In Arnhem laat ik een heerlijk broodje maken bij de SUBWAY.
Ik sta nu in dubio. Zal ik naar Berit fietsen (mijn nicht) af ga ik verder. Als ik naar Berit ga ben ik er over 5km en het is pas 12:30uur. Wel wat vroeg om vandaag te stoppen. Ook de zon tracht mij over te halen om verder te fietsen. Terwijl ik Berit en Reinier geweldige mensen vind, fiets ik toch door. Ik had ook niets met ze afgesproken. En wie weet is Berit met een drukke klus bezig dat ze mij helemaal niet ziet staan (ZZP thuis in de communicatie) Ik wilde dit ook pas op de dag zelf beslissen wat ik zou gaan doen. Dus nu niet.
Ik steek nu in Arnhem, de NederRijn weer nog over en vervolg mijn route. Omdat ik dit besluit genomen heb, traceert de zon mijn van haar beste kant , Heerlijk om hier te mogen fietsen. De kilometers vliegen onder mijn wiel vandaan.
Bij Heussen brengt een veerpont mij weer naar de overzijde van de Neder Rijn. Het rijdt super hier over de vlakke fietspad. Ik hou dit vol tot aan Pannerden.

In Pannerden, draai links af t.o.v. mijn route. Ik fiets nu richting Aerdt. Hier bevindt zich Camping De Rijnstangen. In het gehucht Onder Aerdt. Het is een minicamping ongeveer 25 staanplaatsen. De camping wordt gerund door Peter en Ans Jacobs. Je wordt daar als een echte Brabander ontvangen. “Fijn dat je er bent Ton”, “ga zitten! Wil je wat drinken! “ heerlijk wat een ontvangst. ( Wim R. & Jos v. M.) dit is de camping die jullie zoeken. Eenmaal geweest wil je nooit meer iets anders.
Na dat Ans voor mij een “Capri Sun had klaar gezet, moest ik het nodige over mijn reis en me zelf vertellen.

Daarna kreeg ik een rondleiding, te beginnen in de “Huiskamer” deze is voor alle gasten met gratis WIFI, de douches zijn geweldig incl. Een compleet uitgeruste gehandicapten douche, buiten zijn wastafel voor afwas incl. Centrifuge. Alles is inclusief staanplaats, dus douche, wifi, overal warmwater. En inclusief Brabantse sfeer. Hier hou ik het nog wel even vol .

Terwijl ik dit verslag zit te schrijven, schuift Peter aan. Peter wil de dag afsluiten met een biertje. “Ton! Lust je ook een biertje? “ vraagt Peter. Ik klap dus mijn laptop maar dicht, dit wordt dus zeveren.

Het heeft nu ook niet veel zin meer nog wat te schrijven, de sfeer hier is hecht huiselijk, dus ……………

Wie weet tot morgen

  • 23 September 2015 - 18:45

    Harry En Leny:

    Fijn te lezen dat je toch weer zo aan het genieten bent van je fietstocht ! Het "tegenvallertje" van Bordeaux is zo weer snel vergeten. Geniet van al het moois wat Nederland te bieden heeft !

  • 23 September 2015 - 18:55

    Rene En Marianne:

    Hoi Ton,

    Hopelijk was het weer onderweg beter dan hier, want anders waren niet alleen je knuistjes snel gevuld! Hopeloos veel grote stevige regenbuien. Je bent een echte vent als je dan door blijft fietsen.

  • 23 September 2015 - 18:57

    Wim R:

    Hallo Ton,
    Jouw verslagen van deze trip zijn onovertroffen, zo mooi beschreven, lichtbandig (-voetig) en opgewekt. Toen ik dat woord "water" las, dacht ik aan oneindige stortbuien waarin je verzeild geraakt was. Wat heeft het hier gestortregent de laatste 24 uur. Gelukkig beschreef je de rivier. Wat een kastelenrijkdom kom je tegen, ongelofelijk. Weer een nieuw woord erbij: Boetiekhotel ???? Volgens mij zat je in Rhenen in de buurt van Ons Loes. Zijn we ooit met de camper geweest, aan de Rijn. Camping De Rijnstangen: dat ga ik serieus bekijken om daar ook een keer te belanden, Onder Aerdt. Hoe verzin je het? Veel plezier verder.

  • 23 September 2015 - 23:21

    Jan & Nelleke:

    Hallo Ton Quichot van de lage landen.

    Wat heb jij toch een ontzettende mooie hobby !!!!! lekker fietsen met de kop in de wind....en soms de wind op de kop.
    Het is een verademing ( en een hele opgave ) om de verslagen te lezen,maar blijf het vooral doen want het wordt pas echt ongezellig als ik ze niet meer kan lezen.
    Veel veilige kilometers gewenst en op naar het volgende verslag.

    Groetjes Jan & Nelleke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Aerdt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 29849

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: