Rare vogels - Reisverslag uit Ottoland, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Rare vogels - Reisverslag uit Ottoland, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Rare vogels

Door: Antonio solo ( Ton van Mierlo)

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

22 September 2015 | Nederland, Ottoland

Antonio-solo 2015
Ottoland – Darthuizen (Leersum)


dinsdag 22 september 15

van, Ottoland naar Darthuizen (gemeente Leersum)


Rare vogels!


Daar ben ik er een van. Ik moet jullie een geheim vertellen. Eigenlijk schaam ik me daar wel voor. Ik ken niet zo veel vogelsoorten! Ik ken de mus, de merel, de duif een ekster oja ik ken ook nog de olievaar ( op zijn Helmonds)
Dus al ik schrijf dat ik een paar merels in een sloot heb zien zwemmen vallen deze onder de groep vogels die ik niet ken.

Vandaag is mijn oudste dochter, Eveline al weer 7 jaar getrouwd met Dennis. Geweldig toch. Wel spijtig dat mijn kleinzoon Mila ( hun oudste) erg veel last heeft van Aften in zijn mond. Wat gebeurt er toch allemaal als ik mijn kontje heb gekeerd?

Er is wat regen gevallen vannacht, maar daar had ik geen last van. Ik vond het we lekker dat gespat op mijn tentdoek. Ik wordt daar kei tam van.
Vanmorgen lagen de wolken nog op de grond. Alles was nog in een vochtige waas gehuld.

Speciaal voor vandaag trek in een 2delig kostuum aan, een effe grijze ¼ broek ( rainlegs) en een rode colbert (Agu regenjas) Ik ben nu dus op zijn paasbest. Immers ik mag vandaag door het land van het riviertje de LINGE rijden . ofwel het gebied van Tielerwaard en de Culemborgerwaard. Je kunt in dit prachtige gebied niet met een verwaarloost kloffie aan komen. Dat past niet in deze mooie streek. Ja want mooi is het. Veel mooi dijkwoningen waarvan de achtergevel hoger is als de voorgevel. Immers de woningen staan in de dijk. Mijn pad slingert mooi over de dijk. Ik heb ook diverse keren een gravelpad. Matje wat wordt je daar smerig van. Gravel, regen en een fietswiel te samen dat is vragen om rotzooi. Ik had een gele tas op mijn aanhanger, maar sinds vandaag is hij rood. Op een gegeven moment ben ik bij een autowasstraat het rode goedje er af gaan wassen. Wat een baggerzooi.

Ik fiets door de, voor mij, meest onbekende plaatsen zoals Asperen, Acquoy, Rumpt, Enspijk. Mooie dorpjes die hun eigen karrater hebben weten te behouden. Genieten in het kwadraat.

In Deil drink ik bij een sjiek de friemel restaurant een bakkie koffie. Als ik aan Deil denk, dan is het jakkeren en jagen, file, knooppunt, lawaai ect. Maar het plaatsje Deil is een stuk rust en zaligheid.
Ik tik Geldermalsen net bij de schouder aan en fiets lekker veder langs de Linge, In het plaatsje Buren wordt ik getroffen door haar schoonheid. Nostalgische geveltjes een mooie poortwoning en authentieke bestrating.

Tussen Ravenzwaai en Rijswijk steek ik het Amsterdam-Rijnkanaal over. ( jongens wat hebben die Amsterdammers ver weg staan de spaaien). Dit kanaal kan hier ter plaatsen met een enorme deur worden afgesloten. Dicht gooien die klep!

In Wijk bij Duurstede rij ik de band van mijn aanhanger lek, dus even een nieuw bandje er in. Vanwege dit oponthoud rij ik door en stop niet in Wijk bij Duurstede.

Nu rij ik het landgoed Sandenburg op, bij de gemeente Langbroek. Een groot landgoed met veel bebossing en een enkel stuk grasland. Na een dikke kilometer valt mijn oog op een hagelwit kasteel. Ik denk hier moet ik het mijne van weten. Eigenlijk verboden terrein, maar ik schiet vlug wat foto’s voor het te laats is. En jawel hoor, men heeft die vreemde vogel uit Helmond opgemerkt met zijn fiets en aanhanger. Ik moet het landgoed verlaten. Gelukkig heb ik de foto’s

Ik sta nu op de camping Bonte Vlucht, tussen Darthuizen en Leersum. Waar het inmiddels al weer regent. Ik heb even mijn toevlucht genomen onder een voortent van een caravan waarvan de eigenaar al weer bij de kachel zit.

Vandaag weer een super mooie dag gehad, genoten van mijn omgeving En Ja Nederland is zo gek nog niet, nu alleen die “vogels” nog.

Wie weet tot morgen


  • 22 September 2015 - 18:12

    Margot:

    Goed te lezen dat je nu lekker aan t genieten bent!!
    Met al die regen die er nu valt kan ik me daar weinig bij voorstellen

  • 22 September 2015 - 18:30

    Peter:

    ton gewoon de ketting laten ronddraaien dan kende uwe kop hendig en gemakkelijker leegmaken. HAHAHA

  • 22 September 2015 - 18:54

    Eveline:

    Wat knap zeg dat jij met regen kan genieten! Ik kan me daar niets bij voorstellen.

    Een kleine correctie Dennis en ik zijn vandaag 7 jaar getrouwd. En mila had een ontsteking onder zijn kies en dus geen afte wat wel dachten. Hij doet het trouwens kei goed!! Helemaal geen last van zijn behandeling bij de tandarts!

    Nou genietze nog de komende dagen!

  • 23 September 2015 - 09:20

    Martijn:

    Gebruik je nu ook Google-translate voor vertaling van Helmonds naar keurig ABN? Veel plezier en voortvarende reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Ottoland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 29842

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: