Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Het bloed kruipt waar het niet gaan kan - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan

Door: Antonio solo ( Ton van Mierlo)

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

21 September 2015 | Nederland, Hoek van Holland

Antonio-solo
Hoek van Holland – Helmond
2015

maandag 21 september 15

van, Helmond naar, Hoek van Holland


Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Ik kan het niet laten, ik hou van fietsen, ik hoe van mensen ontmoeten, ik hou er van om de wind in mijn snoet te voelen terwijl ik trap. Dus wat niet lukte naar Bordeaux lukt nu mogelijk wel.
Ik moet alleen niets, maar ik mag. Dus minder moeten en meer aan het toeval overlaten.

Ik zit nu dus in Hoek van Holland. Vandaag door Margot gebracht met de MINI. Bobyak en fietstassen in de mini, de Santos achterop de MINI. Ja jullie lezen het goed. Ditmaal met de Santos. Hopelijk ook hiervoor een juiste reisgezel. Niet dat de KOGA minder is, maar ………..
Vanmorgen met de tourclub, en mijn trouwe GIANT EARO 1 , de Millstocht nog mee gereden wat weer super gezellig was. En vanmiddag met alweer naar Hoek van Holland afgereisd. Mijn plan is om Ik eerst richten het Oosten fietsen en later deze week afzakken naar het zuiden (Helmond). Dus het zal weer een avontuur gaan worden.

Ik heb voor vanavond een overnachting, via Vrienden op de Fiets, bij Antonia Tombergen in Hoek van Holland. Een alleenstaande dame (78) met nog erg veel levens vraagstukken. Ze is zich enorm aan het toeleggen op de wijze van communiceren. Hoe breng ik iets over en hoe ontvangt de ander mijn boodschap. Ze is erg gastvrij, wel bespraakt en haar woning is ook bij de tijd ingericht. Maar de eenzaamheid breekt haar soms op. Ondanks dat goed heeft geïnvesteerd in deelname aan een zangkoor, hulp in de kerk, zwemmen en fietsen met vriendinnen wordt toch haar wereldje kleiner.

Voordat Margot naar huis ging, hebben we samen heerlijk gegeten bij de “Torpedoloods” pal aan de nieuwe waterweg. Geweldig al deze groter zeeschepen die voorbij komen. Het uitzicht van dit restaurant is recht op het loodsbedrijf van Hoek van Holland. Leven zat hier in de “brouwerij”

Nadat Margot naar huis is gereden heb ik gezellig over van alles en nog wat zitten kletsen met Antonia. Er ontspannend. Ik kreeg ook de indruk dat Antonia om wat gekeuvel verlegen zat.
Morgen mag ik heerlijk, pal langs de Nieuwe Waterweg richting Rotterdam fietsen. Met zicht op het Botlekgebied en Pernis en voor mijn neus die grote giganten. Ik geniet er nu al van. Moet ik alleen nog trappen.

Tot morgen



  • 21 September 2015 - 07:52

    Eveline:

    Hee dat komt me bekend voor!!
    Staat die tandem er ook nog??

    Veel fiets plezier!

  • 21 September 2015 - 09:51

    Harrie En Clasien:

    hartstikke goed Ton dat je weer op pad bent gegaan! En nog beter dat je die oudere dame een gezellige avond hebt bezorgd! Wij kijken uit naar je volgende verslag. Veel plezier!

  • 21 September 2015 - 09:56

    Jos Van Mierlo:

    Ja, inderdaad.....het bloed kruipt waar het niet gaan kan! Dat gezegde past wel erg goed bij jou! Ook van toepassing op deze nieuwe uitdaging. Met de SANTOS! Ik heb hem al gezien. Kei mooie fiets. Ben benieuwd hoe hij bevalt! Goed van je om direct na "Bordeaux" weer op Het Stalen Ros te stappen. Kijk maar eens even wat er nog inzit. Ook die nieuwe wijze van aanpak is mogelijk nog niet zo verkeerd! Niet dat Heilige Moeten, maar gewoon lekker trappen en zien wat er komt! Hoe dan ook...........veel fietsplezier! Misschien dwarrel je nog naar de omgeving van Ommen! Je bent welkom en hebben wel een bedje voor je vrij!

  • 21 September 2015 - 13:26

    Guus Annie:

    Super goed van je Ton om deze fietstocht te ondernemen
    Je zegt zelf een heel belangrijk iets: "Ik moet alleen niets, maar ik mag. Dus minder moeten en meer aan het toeval overlatennemen." Dingen regelen is op zich goed, maar niet alles ís te regelen.
    Dingen gewoon laten gebeuren met alle mooie kanten en spontaniteit die daar aan zit gekoppeld is ook heel mooi te ervaren. Veel succes en nog meer fietsplezier.

  • 21 September 2015 - 16:46

    Frans (Paco):

    Heel goed man dat je er weer op uit trekt, dat doet al het andere weer vergeten!!! lekker fietsen en hopelijk goed weer en veilige km. groetjes.

  • 21 September 2015 - 20:17

    Marianne En Rene:

    Hoi Ton,

    Goed van je dat je toch weer een nieuwe tocht gaat ondernemen. Doe het op een manier die jou rust in je kop en in je lijf geeft. Zo kun je het waarschijnlijk beter volhouden. Denk er dan ook aan, waarmee jij je verslag bent begonnen: niets moet, alles mag!
    Heel veel plezier voor de komende tijd.

    Rene en Marianne

  • 23 September 2015 - 09:41

    Jan & Nelleke:

    Hallo Ton,
    Beetje late reactie van onze kant,maar ik lees niet iedere dag mijn email hier in Spanje.
    Jij heb het over het bloed , maar volgens mijn loopt jou lichaam op een mengsel van ketting olie en WD 40 hahaha. Fijn dat de pedalen weer rondgaan en dat ik weer iets te lezen heb. De Botlek is een hele mooie omgeving qua fietspaden om daar lekker je kop leeg te maken.
    Succes toppertje wij gaan je weer volgen

    Gr Jan & Nelleke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoek van Holland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 29846

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: