Ik heb ze nog allemaal, maar ben er eenkwijt - Reisverslag uit Cerfontaine, België van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Ik heb ze nog allemaal, maar ben er eenkwijt - Reisverslag uit Cerfontaine, België van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Ik heb ze nog allemaal, maar ben er eenkwijt

Door: Antonio solo ( Ton van Mierlo)

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

29 Augustus 2015 | België, Cerfontaine

Antonio-solo
Helmond – Bordeaux
28 aug t/m 12 sept 2015

zaterdag 29 augustus 15

van, Oteppe naar, Cerfontaine

gefietst: 101km totaal gefietst : 246km

Ik heb ze nog allemaal, maar ben er 1 kwijt:

Dit slaat wederom niet op mij.
Dit slaat op mijn versnellingen. Ik heb ze vandaag allemaal gebruikt en stevig ook. Tevens ben ik op een van de butserige fietspaden mijn regenjas verloren. Kan wel janken!!!!!!!!

Dus zodra ik een fietsenwinkel of outdoor winkel zie, even en nieuwe outfit voor de regen aanschaffen. Ik hou van en strakke passende jas zonder ribbeltjes, friemeltjes en dergelijke. Het moet een strakke afkleding zijn. Je moet toch met een regenjas goed voorde dag komen.

Even nog van gisteravond.
De ondefinieerbare bonenschotel bleek rodekool te zijn. Genaamd “Knorrepot”. Helaas had ik de aardappelpuree met te veel water aangemaakt. Maar goed honger maakt rouwe bonnen zoet.
Na dat ik terug kwam van de douche, stonden er plots 7 Franstalige Belgen naast mijn tent, hun onderkomen op te zetten. Ik dacht “dat gaat fout”
Tot 2:00uur in de nacht zijn zij bij hun tent blijven kletsen en zinnen. Toen ben ik uit mijn slof geschoten en heb ze alle 12 omgelegd. ( zo boos was ik) Eindelijk stil. Tussendoor ben ik ook nog bij mijn Belgische vrienden, zijn van de zalm, op de borrel geweest. ( mijn eigen borrel wel te verstaan). Hij (30) Cipier in België, zijn bejaarden verzorgende. Met een passie voor samen fietsen en kamperen. En geen flauwe tochten. De Marmot en dergelijke. Grandioos.

Vanmorgen vroeg, voor dat mijn wekker afliep, (5:50) opgestaan, mijn frissigheidjes aangesproken. Mijn tent afgebroken, thee gezet met 2 krentenbollen en om 7:05 zat ik op de fiets.
Direct een forse klim van 10% dus daar wordt je wel wakker van. Je kunt ook niets anders verwachten hier in de Ardenne. Maar jongens wat een mooi beeld deze morgen. Schitterde wolkenpartijen, mist nog laag over de velden. En Antonio is daar deelgenoot van.

Bij Wanze steek ik, over een mooie hangbrug de Maas over. Even verder bij Ohey doet net een plaatselijke ondernemer zijn “uitdragerij” op. Matje wat een zooi. Ik wil hem een verpakte waffel geven voor de moeite. Maar helaas deze past er niet meer in. Gewoon opruimen en afvoeren die zooi.

Verder onderweg heb ik diverse mooie landhuizen en kastelen voor de camera. Zo ook bij Assesse. Een schitterde kasteelwoning. Of het niet mist te verstaan kasteel in het riviertje Crupel.

De akkers langs mijn route zijn al winterklaar. De boeren hebben hun gras, koren en dergelijke gemaaid en opgeslagen. De vergezichten zijn daardoor nog verder. Skon om te zien.

De zon vandaag brand goed, het wordt zelfs kei heet. Ik kom langs de “tuinen van d’Annevoie”. Dit is te vergelijken met de kasteeltuinen van Arcen. Allen nu veel heuvelachtiger. Ik zit immer in de Ardenne.

Na de tuinen heb nu een rustige rechte provinciale weg naar Walcourt. Een rechte weg van ruim 30km. Met regelmatig een K.. fietspad vol reparatieplekken, onkruid of gewoon forse gaten . Hier ben ik mijn regenjas op verloren. Gewoon onder de snelbinder uit gebutst. Zonder dat ik het hoorde. Toch een jas van ruim € 85,00.

Ik sta in middels op de camping in Cerfontaine . Een camping van “lek mijn vesje” zou ons pa zeggen. Alles ter goeder trouw. Echt op zijn Bels. De douches komt echt goed warmwater uit de sproeier, maar je weet alleen niet welke kant op. Je blijft in de douche rond springen. Maar goed ik ben schoon en mijn was is gedaan. En nu met deze brandende zon, is deze zo droog.
Terwijl ik dit verslag maak zit ik in de camtinevaan een Belgische bier, genaamd FILOU. Jongens ik kan je dit aanbevelen. Stiekem snoep ik nu nog van de kaas en de worst die ik vanmorgen over had van mijn uitstapje in d”Annevoie.
Ik wordt al wat draaierig, maar ik weit dit aan vocht te kort.

Ik hoop vannacht meer nachtrust te krijgen, anders moet ik wederom mijn mes aanspreken.

Mogelijk tot morgen

  • 29 Augustus 2015 - 18:12

    Paco:

    Antonio de sloddervos kan ik je wel noemen!!! de regen jas is niet het enigste dat je verloren bent ik herinner mij ook een fototoestel! maak alles nou eens goed vast en dicht. wat ik zie is ook een nieuwe tent, ziet er wel beter uit dan die rolmops waar je eerst in lag. let op de wege in Frankrijk worden nog slechter en zeker in de Dorpen en Steden Groetje Paco

  • 29 Augustus 2015 - 21:08

    Jos Van Mierlo:

    Blijven drinken! Hoef ik jou niet uit te leggen! vanacht even de slaap inhalen! Stomme Belgen!

  • 29 Augustus 2015 - 21:45

    Wim:

    beste collega je bent pas 2 dagen onderweg en ik geniet nu alweer van je reisverslagen
    soms denk ik wel zou hij zijn roeping gemist hebben maar dat merk ik ook niet op het werk
    Ton geniet van je reis en ik weet nu al zeker dat je (weer) je doel bereikt Chapeau

  • 29 Augustus 2015 - 22:26

    Frank Van Der Velden:

    Mooie foto's, Ton. Leuk plekkie in Cerfontaine

  • 30 Augustus 2015 - 09:27

    Ton (Antonio) Van Mierlo:

    Antonio de sloddervos haha, die houden we erin!
    Geniet van al het moois xxx

  • 30 Augustus 2015 - 11:40

    Jan & Nelleke.:

    Ton,
    Jij dacht ik heb Knorrepot gegeten .....dat kan ik het ook zijn !! (om 7 Franstalige Belgen een slag in de rondte te schelden).hahaha lucht wel op hé.
    Mooi verslag en ik ben benieuwd wat de volgende dagen ons gaat brengen ??

    Gr Jan & Nelleke..............................Knorrepot.

  • 30 Augustus 2015 - 12:54

    Wim R:

    Heerlijk om weer ouderwets kennis te kunnen nemen van je belevenissen en plaatjes. Pak vanavond een paar Duvelkes of Brugse Zot, dan slaap je zo vast dat je een kanon niet hoort afgaan. Geniet van je tocht, succes gewenst.
    Groeten,
    Wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Cerfontaine

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 29843

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: