Jong geleed en hopenlijk oud gedaan - Reisverslag uit Aarle-Rixtel, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Jong geleed en hopenlijk oud gedaan - Reisverslag uit Aarle-Rixtel, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Jong geleed en hopenlijk oud gedaan

Door: Ton van Mierlo

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

24 Mei 2015 | Nederland, Aarle-Rixtel

Jong geleerd is hopelijk oud gedaan.

Dit is geen echte “Antonio-solo” maar wel met veel plezier het fietsen en kamperen aan mijn kleinzoon Mila trachten over te brengen. Naar ik heb waargenomen is dit ook wel gelukt.

Zaterdag 23 mei en zondag 24 mei-2015.

Vandaag (en morgen) een tocht gemaakt met mijn kleinzoon Mila en zijn vader ( en mijn vriend) Dennis. Via Helmond naar Grotelshof ( Aarle-Rixtel / Bakel). Een tocht van 15km. Voor en manneke van 4jaar al een erg grote afstand.
Om 10:30uur vertrokken vanuit de Robijnstraat. Dennis op de ATB met daarachter Mila op de aanhangfiets. Ton als pakezel met tassen en bobyak. Immers er moesten 2 tenten, 3 stoelen, luchtbedden, slaapzakken en de nodige proviand mee.

Het moest een echte fietsvakantie voor Mila worden. Via stadwandelpark de Warande en de Aarle Rixtelseweg het kanaal overgestoken. Op de Bakelseweg was het druk met aspergesteken. We pakken de 2e weg links ( Speugt) en volgen de bordjes “Grotelse Heide” op de camping zoeken we een geschikte plek op een mooi stukje groene weide.
Gezamenlijk zetten we de tenten op en richten ons “kwartier in. Mila wil al direct het buitenzwembad in. Na 15minuten komt hij er klappertandend uit. Het is ook zo’n gespierde spijker. We gaan onze lunch klaar maken. Hamburgers met gebakken ui en curry. In de middag vermaken we ons met de 3 waterpistolen en het roosteren van “marsmello’s” . Rond 4uur is het tijd voor een borrel. (niet voor Mila) Mila heeft inmiddels vriendjes gemaakt en er wordt gefietst, geskelterd en geklommen in de speeltuin. Tijd voor een tijdschrift. Dennis en opa Ton hebben even rust. Rond half 7 gaan we koken. Ons dineer is Macaroni met smac en tomatensaus.
Mila wil niet toegeven dat hij moe is, zijn oogjes vallen bijna dicht. Ik vertel hem dat hij niet naar Bed hoeft maar dat hij even warm moet worden in de tent onder de slaapzak. Dit vindt Mila een juist plan, 10minuten later is hij vertrokken.
Dennis en Ton hebben het nu over een volgende tocht ook weer met Mila. Maar dan moet Rob, mijn andere schoonzoon ook mee. En dan 2 nachten met de fiets. Ook verteld Dennis hoe lief hij mijn dochter Eveline vindt! Daar moet ik hen wel gelijk in geven. (drank!!!!!)
De nacht is fris, en Dennis heeft het koud gehad.
Mila is al weer vroeg wakker (5:30uur) Dennis tracht hem met een eierkoek tot rust te krijgen en wil nog wat slapen. Uiteindelijk staan we om 6:45 op.
Na dat we zijn gaan douchen wordt het ontbijt klaar gemaakt, gekookte eitjes, diverse broodjes, peperkoek thee en wickie.
Na het ontbijt is het tijd om op te ruimen. Immers Ben Deelen is vandaag jarig. De andere opa van Mila. Open onze terugreis bezoeken we dus ook nog even opa Ben waarna we weer in Mierlo-Hout aankomen. We worden door mama (Eveline) hartelijk verwelkomt. De matige nachtrust en het fietsen heeft Mila al weer veel energie gekost en voor dat wij alles opgeruimd hebben slaapt hij al.

Al met al en leuke ervaring, die zeker niet de laatste is.

Antonio-solo (Ton van Mierlo, de opa van Mila)

• 24 Mei 2015 - 13:33

Ben Deelen:

Mooi geschreven en mooie foto's .en leuk dat jullie langs zijn gekomen.
    Gr ben en riet

• 24 Mei 2015 - 15:11

Jan & Nelleke:

Hallo Mila ........& de rest van het fiets peloton.

Heel goed dat jij opa , pappa en Dennis zover heb kunnen krijgen, echt petje af.
    Nu hoopt opa dat jij het leuk gaat vinden en dat jullie samen regelmatig een stuk gaan fietsen en kamperen.
    Dat gaat volgens mij vast wel lukken.
    Mannen het zijn leuke foto"s en een tof verslag , lekker genieten en op naar het volgende avontuur.

Gr Jan & Nelleke.

• 24 Mei 2015 - 19:02

Jos Van Mierlo:

Goed geregeld! Leuk gedaan! Met de invloed van opa en papa komt het wel goed met Mila! Zijn echte fiets staat al op hem te wachten! Dan gaat hij "helemaal los". Dapper manneke!

• 24 Mei 2015 - 21:37

Eveline:

Mila vond het helemaal geweldig! 'Mam wanneer ga ik weer op fietsvakantie?' Heeft hij vandaag al verschillende keren gevraagd.

Toen hij thuis kwam is hij in bad geweest, na het badderen is hij zelf in bed gaan liggen en heeft hij 2 uurtjes geslapen. Vandaag is hij de hele dag rustig geweest (en dat zijn we niet van hem gewend!) nu ligt hij weer lekker in zijn bedje te slapen.

Tja en je weet wat ze zeggen over zatte mannen