Fietsen in zijn “schoonste” vorm - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu Fietsen in zijn “schoonste” vorm - Reisverslag uit Helmond-'t Hout, Nederland van Ton (Antonio) Mierlo - WaarBenJij.nu

Fietsen in zijn “schoonste” vorm

Door: Antonio solo

Blijf op de hoogte en volg Ton (Antonio)

01 Juni 2014 | Nederland, Helmond-'t Hout

Titel verslag Fietsen in zijn “schoonste” vorm

Datum zondag 1 juni 14
Van Antonio Solo (Ton van Mierlo)
Etappe Nr 4 Getrapte kilometers vandaag 104km
Vertrokken Aarschot (B)
Tot aan Helmond (NL) Getrapte kilometers totaal 435Km


Onderwerp: Fietsen in zijn “schoonste” vorm.

Tot gisteravond 19:00 duurde de viswedstrijd. Die werd “uitgevochten” aan vijver 3. Dit was tevens de vijver waar Antonio zijn tent had staan. De viswedstrijd bestond uit ongeveer 25 koppels. Dus telkens met 2 vissers bij elkaar. Vermoedelijk moesten ze ook regelmatig op een ander soort vis “jagen”. Tenminste dat zag ik op de wijze van wisselen van hengel ( lang of kort) en de wijze van voeren. Voeren d.m.v. het werpen van handgevormde brokken of d.m.v. een katapult voer richting de dobber schieten. Dit voeren moest ook bij iedereen gelijk gebeuren. Wel grappig om dat te zien. Ik dacht eerst ze gaan de vijver “dempen” zoveel brokken voer gingen er de vijver in.

Daarna keerde de rust weer en was het muisstil. Nu bemerkte ik dat er ook een groep ganzen ( 16st) op de vijver foerageerden. En die kwamen al kwakend eens bij mijn tent kijken wat voor een vreemde snuiter ik was en of er wat te snaaien viel. Al gauw dropen ze af. Er was niets te halen.

Ik ben rond 21:00 mijn slaapzak in gedoken en eigenlijk direct in slaap gevallen.

Om 4:00 vonden de ganzen het welletjes en hadden het idee om die groene, uit de kluiten gewassen worm, nogmaals tot de orde te roepen ( Mijn eenpersoonstent is groen) Omdat ik er niet op reageerde maar wel wakker werd, hebben ze dit tafereel om 5:45uur nogmaals herhaald. Nu voor mij dus het teken dat ik beter kan opstaan. Wat niet weg neemt dat ik een goede nachtrust heb gehad. Uitstekend zelfs.

Zo kwam het dat ik om 6:15uur aan het fietsen was. Via Geel en Mol heb ik België verlaten en kwam via de Luikerweg langs de Watermolen in de Malpie. En wat bestel je als je in de Malpie bent? Juist ja Bruegelvlaai met slagroom.

In het Heezerenbos kwam mijn broer me tegemoet gefietst. Hij wist dat ik via de Malpie, Achelsekluis en het Leenderbos naar huis zou rijden.

Gebroederlijk hebben we de laatste kilometers afgelegd en afgesloten met een bakkie koffie thuis samen met mijn doffer, ofwel mijn Margot.

Wat ik de afgelopen 4dagen heb beleeft was weer het fietsen in zijn zuiverste vorm. Vroeg op, genieten van de vogels en het overige wild. De wind om je oren voelen, lekker hangen op je stuur en rond kijken. Het nodige klim en afdaal werk. En na afloop een potje bier en vermoeid in de tentje belanden. Dit geeft zulke ontspanning dat ik het iedereen kan aanbevelen.

De foto bij dit verslag is Wilfried de Jong. Indien er op dit verslag 10 verschillende reacties komen wordt de foto van Wilfried vervangen door die van Antonio. Ook in zijn zuiverste vorm natuurlijk.

Zo dat was het weer, wie weet wanneer het volgende avontuur gaat plaats vinden van Antonio.

Bedankt voor het lezen en welterusten


  • 01 Juni 2014 - 20:34

    Ad Ballemans:

    De foto van Wilfried de Jong kende ik al, die van Antonio nog niet.

  • 01 Juni 2014 - 21:58

    Wim Raaijmakers:

    Beste Ton,
    Het was weer een voorrecht om jouw eenzame nieuwe fietsavontuur te mogen volgen. Mooi om te ervaren dat Belgie een bijzonder land is met vele bezienswaardigheden. Alleen dus grote achterstand in fietsinfrastructuur op ons ideale fietslandje. Leuk al die foto's.Die 9 andere reacties gaan we makkelijk halen. Heb jij je ook laten fotograferen door Stefan van Fleeteren, zwartwit van voren?

  • 01 Juni 2014 - 22:42

    Jos Van Mierlo:

    Hé Ton

    Het was weer een mooie trip. Lekker leeggefietst, fijn fietsweer gehad en door een mooie omgeving gereden. Laatste stukje natuurlijk weer samen afgelegd. Tot het volgende fietsavontuur!

  • 02 Juni 2014 - 13:36

    Elke:

    Ton,

    Wat leuk om te lezen over jouw fietsavontuur! Ik ben natuurlijk erg benieuwd naar die foto van Antonio en ga daarom ook even mijn best doen bij de collega's :-) !!

    Gr. Elke

  • 03 Juni 2014 - 10:31

    Paco (Frans):

    Hoi Ton zo lekker onderweg zijn en een met de natuur is toch een voorrecht, maar 4 dagen is toch wel wat kort. maar beter iets dan niets. mooi om te lezen dat je genoten hebt. Gr Paco

  • 03 Juni 2014 - 13:07

    Lilianne:

    Top (An)Ton(io)! Wat een heerlijke ervaring! En we gaan voor de 10 stemmen! ;-)

    Groetjes Lilianne

  • 03 Juni 2014 - 13:10

    Natasja:

    Hoi collega,

    Kom op kom op met die foto :-)

    Gr, Natasja

  • 03 Juni 2014 - 14:31

    Antoinette:

    Ton,
    Leuk om zo je vakantie vast te leggen, een mooie herinnering om terug te kunnen lezen.

    Nog twee te gaan ;-)

  • 03 Juni 2014 - 14:43

    Jeany:

    Ton,

    Nog 1 te gaan ;-). Super leuk om te lezen!

  • 03 Juni 2014 - 14:45

    Bianca:

    Jahaaaaaaa.... Hier is nr. 10!! Kom maar op!

  • 05 Juni 2014 - 08:29

    Marlie:

    En om het zeker te weten dat we er echt 10 hebben.. Ik ook maar dan!! Laat zien, Laat zien!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helmond-'t Hout

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 September 2015

Als het gras 2 ruggen hoog is? ........

23 September 2015

Onder Aerdts

22 September 2015

Rare vogels

21 September 2015

Wat is er mis met Nederland?

21 September 2015

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan
Ton (Antonio)

Hoi Ik ben in het dagelijks leven Ton van Mierlo, Maar eenmaal op de fiets voel ik met Antonio. ( zie Paco en Antonio in 2009) of in een vroegere uitgave Thor ( zie Jo Ton Karel 2008) Ook dit jaar weer een trip nu naar midden Frankrijk maar dan alleen. Dus als Antonio Solo Wil je me blijven volgen, log dan in op de site Antoniosolo.waarbenjij.nu

Actief sinds 11 Maart 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 29840

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: